Spajjisens place

Alla inlägg under juni 2012

Av Alice Spajjis - 26 juni 2012 17:45

Hälluudär!

Igår regnade det ju heeelaa dan och jag hade inget att göra, ingen att va med. Tog en joggingtur och blev skapligt blöt men skönt att komma ut i alla fall! Ska verkligen börja jogga nu i sommar, känns som att det är bra kompletering till ridningen där det är mer muskler och mindre flås än när man springer. Vart en rejäl runda igår i alla fall och sen kom jag hem och bakade bullar! de vart faktiskt lyckade, göttt <3


Idag har jag och Mallan cyklat till ridskolehästarna och hälsat på dom men de ville inte komma fram till staketet. Sen kom vi till Whiskey som går i en annan hage och då kom han framtravandes när jag ropade :') <33

Malin nya lilla kisseunge fick hänga med i cykelkorgen och hon var ju inte ful precis lilla Ami :')


Japp, ska försöka få tag i nån som vill gästblogga, kommer va på stugan rätt så mycket nu så annars vet ni varför jag inte skriver.


   

Av Alice Spajjis - 25 juni 2012 11:59

Som ni ser har jag gjort ny header igeeeenn xd den förra vart ju suddig och typ jättekonstig. Nu har jag verkligen lagt ner mycket tid, bilderna gör inte som jag vill -.-' 


Får la se vad jag hittar på idag. Är ju inte världens bästa väder heller men ett plus med regn är ju att man kan fota fina vattendroppar! :) allra bäst om solen kommer fram lite medans växter och annat fortfarande är blöta

Av Alice Spajjis - 25 juni 2012 11:24

Hälluudär!

Har vart hos min pappas kusin (Stig heter han :p) tre dagar så har inte kunnat blogga och man undrar ju när dendär appen till mobilen kommer som de har lovat???  Vi var på deras stuga i västmanland (tror jag den låg ?). Har massa bilder därifrån som kommer upp senare :)



Av Alice Spajjis - 21 juni 2012 13:18

Kom på att denna kategori stått tom länge så ett random tips: Rid Ut!


jag känner många människor som nästan aldrig rider ut med sina hästar/sköthästar utan bara  antingen hoppar eller rider dressyr. Hästarna mår inte bra av detta! Nästan alla, både hästar och ryttare slappnar av av att nån gång ibland ta en skön runda i skogen, och dessutom finns det inget som säger att man inte kan jobba med hästarna bara för att man rider ut.  Bara fantasin sätter gränser!


Man behöver ju inte rida ut ett helt pass, det är till exempel jättebra uppvärmning att skritta och trava lite ute innan ett pass på banan, och samma sak kan man göra när man skrittar av. Man behöver ju inte ens sitta i sadeln, en promenad med hästen är helt perfekt och stärker banden mellan häst och ryttare.


Nu är inte jag något proffs men så mycket vet jag att det är bra för hästarna att få komma ut i naturen.

Don't Forget!


 

Av Alice Spajjis - 21 juni 2012 13:00

Hälluudär!


Onsdagen tillbringades i stallet från 9 på morgon till 9 på kvällen! Vi i US ordnade "skötaraktivitet" för de lite yngre barnen som belöning för att de har skött om hästarna och så :) det höll på mellan 9 och 3 med lekar, mat, hästvård, ridning och glass! Jag fick även hänga med ut i skogen med Tim. Red sist och skulle hojta om det hände något som inte de där framme såg men alla skötte sig både hästar och barn :)


Hade ju vanlig ridlektion på kvällen så stannade i stallet tills dess. Det var ju sista gången så vi fick välja vad vi skulle göra och jag föreslog att vi skulle köra stafetter/gymkhana (som man brukar göra sista gången) och avsluta med att skritta och trava en sväng i skogen. och så gjorde vi :)


Red Whiskey och det gick superbra! På stafetterna vart han jättepeppad och snabb :D hittade även en fin och avslappnad form på honom sen när vi travade av, dedär riktigt sviktande stegen ni vet.


Gick och la mig så fort jag kom hem för idag skulle vi vara ute i stallet redan klockan 7 för att rida ut hästarna till sommarbetet i andra sidan stan. För er som inte vet är det "tradition" att man skrittar med hästarna till Gränsö och så får de vara där och beta och ta det lungt några veckor. Tar ca. 1½ timme att rida. Och Whiskey var ju riktigt glad när vi kom ut dit kan jag bara säga! :')


Långt innlägg med massa hästsnack men hoppas att det finns några hästintresserade där ute som uppskattar dessa innlägg :)


Av Alice Spajjis - 21 juni 2012 12:48

     

Av Alice Spajjis - 19 juni 2012 12:26

Min snälla farbror Janne verkade lite missnöjd med att bli kallad "kusiner och sånt" i ett tidigare inlägg så här skriver jag nu: Farbror Janne var med på sommarstugan 16/6 och jag tycker att han är jättesnäll och rolig!


menar inte ironiskt eller taskigt på något sätt, hoppas du inte tar det så!

:)


Hejsan!
Alice heter jag och är född 1998. Här på min blogg skriver jag om ridning, djur, foto, musik, vänskap, tips och lite random tankar som kommer upp i min skalle då och då. Ja, Kolla på innläggen så märker du. Enjoy! :)

©opyright

Alla texter och dikter på bloggen är skrivna av mig och får inte användas för eget bruk om det inte särskilt står att du får ta den texten.

 

Alla foton på bloggen är tagna och redigerade av mig om det inte står något annat. Fotona får användas för eget bruk men copyright-stämpeln med mitt namn får inte tas bort.

 

Hoppas ni respekterar detta :)

Hitta i bloggen

Till höger här finns mina senaste inlägg, bara att  läsa! ;) 

I högra hörnet vid varje innlägg står det "Kommentarer". klicka där så kan du skriva en kommentar till mig, vilket skulle göra mig jätteglad. Alla åsikter är varmt välkommna, även kritiska! :)

 

Om du scrollar ner och tittar i denna spalt till vänster i bloggen hittar du b.la länkar till mina vänners bloggar, info om de hästarna jag brukar sköta om, ett smakprov på mina foton och hur du kan följa min blogg eller "gilla" den på facebook.

 

 Här kan du även klicka på en särskild kategori. Om du klickar på t.ex "Ridning" så kommer alla innlägg som handlar om hästar upp. 

 

Enjoy!

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Whiskey ♥

       Whiskey är ponnyn i mitt liv skulle man kunna säga, han har alltid varit nummer 1 för mig!

  Han är lektionshäst på vorf ridskola och väldigt lugn och snäll med nybörjare, men när jag rider brukar han piggna till rejält! :D

 

Ras:Fjording/Paint

E: Suspisious Mischief

U: Ekelunds Fia

UE: Pontus

*1996

Färg: Gulskäck typ ? ^^

Kat: D-ponny

 

 

 

Jojje ♥

Munsboro Joyce, "Jojje" är min kompis Idas häst. Jag har honom på torsdagar och hjälper även  till att rida och sköta om honom om Ida är sjuk eller något. Han är en jättefin och snäll häst som älskar att hoppa!

 

ras: irish nånting ?

*1999

D-Ponny    

 
 

  

   
     

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards